Ho Chi Minh City, zondag 10-11-‘19

10 november 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vrijdag 8 november - zaterdag 9 november, vanacht heerlijk geslapen in het van der Valk hotel bij Schiphol. Rond 10:40 vertrokken met de shuttle bus richting Schiphol...zo chill he! Aangekomen bij de checkin, vanwege de grote omvang van onze bagage (fietsen) mochten we helemaal voorbij de enorme rijen van passagiers, en daarom als eerste aan de beurt om in te checken...nice!

So far so good, eeeuh toch? Nope...te veel kg bagage, en wel te verstaan 3 kg. De fietsdozen van de klm waren toch iets zwaarder dan verwacht, dus snel maar even wat kilo’s uit onze grote fietstassen gehaald en in de handbagage gestopt. Check, gelukt en nu richting boarding. Pffffff😰 Na een uurtje of 6 te zijn gevlogen, uiteindelijk geland op onze tussenstop in Doha, airport van Qatar. Alles loopt eigenlijk op rolletjes, en dan denk je ‘it’s too good to be true’! Nou, en dat is dan vaak ook zo. Blijkt dat onze betaalmiddelen nergens werken, zelfs de credit card niet. Gelukkig verblijven we hier maar kort en hebben we niet echt wat nog....hopelijk werkt het in Vietnam wel.

Ook het tweede traject van Doha naar Ho chi Minh city ging goed, bij het afhalen van de bagage stonden de twee grote fietsdozen al voor ons klaar in de hal. Dat doen ze hier toch wel even weer netjes 👍 en na even wachten ook de rest van de bagage binnen. Nu op weg naar de uitgang van Ho Chi Minh City, en echt....je voelt je net een celebriti . Net of half Vietnam z’n stoeltje voor de uitgang van het airport heeft gezet en vermakelijk zit te kijken hoe wij onze grote fietsdozen naar buiten schuiven richting busje.

Gelukkig werden we al gauw geholpen door de mensen van ANN Tours, die ons (en de fietsen) naar het hotel brengen. Waar we eerst even een paar uurtjes gaan slapen, zo moe! Later op de avond heerlijk bij één van de kleine restaurantjes buiten gegeten, en wat water/frisdrank bij een winkeltje gehaald. De vlucht en aankomst zit er op, nog even relaxen en een frisse douche. Tijd om te slapen, good night Ho Chi Minh City 🙏 Lfs Danielle en Sandra

1C74A287-6FE5-4184-ADF6-519682B899D2

9BFB51A7-1C02-4448-9F46-7DFD2D574226

4FC48F20-C066-4E9B-97F4-0359EE6D155B

Zondag 10 november,

Heerlijk geslapen, en goed ontbeten. Het programma voor vandaag, de fietsen uit de doos halen en monteren. De twee (ook Nederlandse) gasten die hier ook in het hotel verblijven en gaan fietsen, hebben hun fietsen al gemonteerd. Als wij onze fietsen uit de doos halen merken we dat één van de fiets standaarden volledig door midden is.....domper, morgen toch nog even langs de fietsenmaker. Verder de fietsen wel gereed kunnen maken en even getest, en dat was een avontuur op zich in het mega drukke Ho Chi Minh City.

De rest van de dag besteed aan het verkennen van de stad (per voet), net even (iets....ahum!!!) veiliger. ‘S middags heerlijk gegeten in Journey’s cafe, daarna over de overdekte markt gelopen en wat boodschappen ingeslagen voor onze eerste fietstocht morgen naar Go Cong. En....de dag afgesloten met een lekkere cocktail on the rooftop van ons hotel in Ho Chi Minh City, zie foto’s. Morgen onze eerste fietstocht, voor nu....lekker slapen.

Liefs Danielle en

5D108134-68D8-4175-85F0-341D9F7B9FE91FC4E2EE-C5AF-4750-B5BD-361044D68AE0725FC00A-7FF8-409E-B8F3-09F997E5B67A

1. Ellie Hofste:
    10 november 2019
    Wat een spanning eerst,fijn dat het toch allemaal goed ging.wat een stad 🙄😷.goede reis verder🍀🍀🍀
  2. Marion en Marcel:
    10 november 2019
    Gelukkig toch nog redelijk goed aangekomen. Betaalmiddel doen het inmiddels weer gezien de overheerlijke cocktails....mmmm.
    Veel succes morgen met jullie eerste fietsdag.
    Xx lfs,
  3. Tineke van Leeuwen:
    10 november 2019
    Jullie vakantie gaat nu echt beginnen. Veel plezier.
  4. Willie bakker:
    10 november 2019
    Heel veel plezier met jullie eerste fietstocht 👍
  5. Dela Schaapveld:
    10 november 2019
    Pff....wel spannend allemaal Nu lekker slapen en morgen weer een nieuw avontuur! Veel succes.
  6. Irene:
    12 november 2019
    Na een beetje tegenslag toch nog een goede reis gehad. Werken de bankpasjes nu wel? Heel veel fietsplezier en heerlijk om de verhalen te lezen. Ik fiets nog liever in Amsterdam dan in Ho Chi Minh City volgens mij.