Fietsdag 10 Eiland Phu Quoc 35 km

26 november 2019 - Thành phố Phú Quốc, Vietnam

20191126_162207

Wat is het toch genieten op een eiland met zon, zee en palmbomen omringt. Na drie dagen relaxen waarbij we de broodnodige slaap inhalen, heerlijk zwemmen in het zwembad bij het hotel, genieten van de zon aan de rand van dat zelfde zwembad waarbij we steeds even kunnen afkoelen, het uitgebreide ontbijtbuffet, elke avond genieten van de super mooie zonsondergang vanaf ons balkon op de achtste verdieping en heerlijk eten in de avond in steeds weer een ander restaurant zijn we vanmorgen weer even op de fiets gestapt. Een klein stukje fietsen naar de waterval hier op het eiland.... We hadden in de reviews al gelezen dat het moeilijk te vinden was en ook wij werden door googlemaps de verkeerde kant opgestuurd. Op de warmste dag van de week hebben we daarom nog maar eens vijfendertig kilometer gefietst en een uur omhoog en weer terug gewandeld. Een heel mooi aangelegd park en mooie maar kleine watervallen.

20191126_162851

Maar wat zonde al die vieze geuren (urine en afval bah) en dat heel erg aanwezige geluid wat soms oorverdovend was en we niet weten wat het was. Een heel hard, hoog piepend of tjirpend geluid. Maar geen boxen en elektriciteitslijnen te vinden. Dus wellicht dat het toch van een dier komt net als de krekelsoorten die je in sommige landen tegen komt. Via een aangelegd keienpad lopen we langs de stroom omhoog. Het hele park is versierd met beelden van wilde dieren. De waterval en zijn stroompjes waren volbepakt met vietnamse families en groepen jeugd met meegebracht eten en drinken en ijs om alles te koelen. En al is dit het eerste park waarbij we prullenbakken langs het wandelpad vinden, zie je her en der al de bewijzen van wat er aan het eind van de dag door deze mensen wordt achter gelaten. Zo jammer, maar niet te min een mooi stukje natuur en heerlijk om even een stuk te wandelen de berg op en af.
De weg terug gefiets via Duong Dong en daar aan de kust nog de pier met de vuurtoren bezichtigd.

20191126_163101

De kust is hier adembenemend mooi, nog een aantal foto's gemaakt en even met de voetjes in het water....life is good. Daarna langs de kust weer verder gefiets terug naar ons hotel heerlijk weer te relaxen, genieten en afkoelen in de hotelkamer om in de avond de straat weer even op te lopen naar een van de vele restaurants. Vandaag gaan we voor lekkere spareribs. Wat een verschil toch met de eerste fietsdagen hier in Vietnam, waarin we veel beweging hadden en op crackers en bananen leefden haha.

IMG-20191126-WA0031

We besluiten om onze vijfde dag op het eiland naar het zuidelijke puntje van het eiland te gaan twintig kilometer hier vandaan. Met de taxi deze keer want we willen daar de cable-car pakken naar het Pineapple Island. Een acht kilometer lange gondel over de zee naar het nabij gelegen eiland. En met ons geluk - we gaan extra op maandag want dan is het minder druk - vallen we met onze neus in de boter. Schoolreisjes en bedrijfsuitjes haha. Super druk, dus net als bij de efteling slalommen in de wachtrij om met de gondel over te kunnen. En dat alleen is echt een avontuur. Misschien voor ons iets minder omdat we wel vaker in een gondel hebben gezeten maar het uitzicht is zeker spectaculair.

20191125_115437IMG-20191126-WA0023

IMG-20191126-WA0036IMG-20191126-WA0037

Maar bij elke paal waar we langs gaan en de gondel heen en weer beweegt, begint een oorverdovend gillen van de vietnamezen bij ons in de gondel. En de gondelrit duurt vijftien minuten hahaha. Het eiland is vol in ontwikkeling. Er komt een groot waterpark en een avonturenpark maar dat is in de planning voor 2020 en 2021. Op dit moment is er een mooi strand met hangmatten, een opblaasbaan in de zee waar je op kunt klimmen, jetski's in het water, meerdere restaurants en een mooi aangelegd park.

IMG-20191126-WA0014IMG-20191126-WA0009IMG-20191126-WA0056

We kleden ons om en gaan ook de zee in. Het water is nog warmer dan het zwembadwater bij het hotel, heerlijk. We waren er redelijk op tijd en besluiten voor de middagstop weer met de gondel terug te gaan. Zo hebben we nog lekker de middag om bij het hotel te zwemmen en daar even de zee in te gaan. En dan is het alweer tijd voor de laatste dag op het eiland. We gaan hier optimaal gebruik van maken en liggen om acht uur al bij het zwembad. Heerlijk een boek lezen, in de middag even wat eten bij het restaurant en als het te warm wordt de verkoeling zoeken van onze hotelkamer. De perfecte manier om onze dagen op het eiland af te sluiten.

7A309282-9581-4AC6-982B-C2865940D07C

1. H Schijva:
    26 november 2019
    Wat een geweldige reis onvergetelijk zo bijzonder
  2. Ellie Hofste:
    26 november 2019
    Dat was echt even relaxen in een mooi omgeving 👍😎
  3. Simone:
    26 november 2019
    Die koi's...Bert word gek...hahaha..mooi verhaal....
  4. Ingrid Mouthaan:
    Mooi hoor!
  5. Tineke van Leeuwen:
    26 november 2019
    Mooi hoor. Wat een ervaringen.
  6. Willie bakker:
    27 november 2019
    Wat een geweldidige mooie ervaring.