Dagje Tra Vinh

15 november 2019 - tp. Sóc Trăng, Vietnam

IMG-20191114-WA0024

Hotel met ontbijt uhhhm... dat moeten we nog even afwachten of het incl. is blijkt haha. Een groot wit brood met fried egg of vietnamse soep of fried rice. We kozen voor het gebakken ei. Ook hier kregen we weer een kan met drinken die je overal ziet staan steeds en we ook gisteren bij het eten kregen en nu besloten we toch maar wat te proeven. Bah, een geel kruidig drankje. In alles wat je eet lijkt deze smaak terug te komen haha, niet echt ons ding.

De hele dag vogelgeluiden via de luidsprekers naast het hotel en 's nachts staan de airco's vol op te loeien. Lang leve de oordopjes uit het vliegtuig. In slaap vallen duurt toch wel wat langer maar hebben wel redelijk geslapen op weer een hard matras. Maar niks te klagen. Gisteren zagen we onderweg houten bedden zonder matras in de huisjes staan. Wat ons verder opvalt, naast het vele geluid dat er de hele dag is, dat ze hier alles op de grond doen. Motors repareren in de talloze bikeshops, groenten en cosonoten bewerken, vissen doden gewoon op de grond. Alles op de grond. Geen werktafels of iets.

Vandaag een rustig dagje. Na het ontbijt toch even op de fiets naar een ecotuin in de buurt. Dit bleek een groot terrein met restaurant en aangelegde tuinen en waterpartijen. Best mooi, maar wel goed te zien dat het seizoen nog niet begonnen is, al zul je dat op de mooie foto's zo niet zo snel terug vinden.

IMG-20191114-WA0017IMG-20191114-WA0025IMG-20191114-WA0009IMG-20191114-WA0003IMG-20191114-WA0008

Er is hier weinig toerisme, dat merken we overal maar daarnaast zitten we natuurlijk nog in het staartje van het regenseizoen, waardoor bepaalde dingen nog in onderhoud zijn enz. Daarna op weg naar de grote CO-OP supermarkt om te zorgen dat we vandaag voldoende te eten hebben. (Lees: fruit, crackers, kleine yoghurtbakjes cornflakes)

Het is weer drukkend warm vandaag en heel vochtig wat steeds zo lijkt te zijn als er veel bewolking hangt. In combinatie met korte nachten en weinig eten, kost dat veel energie, dus een dagje even niets is best lekker. Even geen tig scooters links en rechts van je rijden. We besluiten daarom om in de middag ook niet veel meer te gaan doen en de verkoeling van de airco te zoeken op de hotelkamer. De was nog even weg te werken "die zo mooi uitgestald voor het raam hing te drogen", onze eigen vietnamese droger haha.

IMG-20191114-WA0006

Even een zweedse puzzel oplossen, beetje roddelend shownieuws lezen via google en een verhaaltje schrijven. De routes voor de komende dagen vast voorbereid en op zoek naar mogelijkheden voor hotels in de plaatsen waar we nog gaan komen de aankomende weken.
In de avond besloten bij JollyBee wat te gaan eten. Een fastfood-kip-restaurant.

IMG-20191114-WA0032

En om moeilijkheden te voorkomen voor de tijd even foto's gemaakt van de gerechten op de website van wat we wilden eten. En dat ging perfect haha. We wilden toch even een keer iets eten en dan na de tijd ook voldoende gegeten te hebben haha. We gingen boven zitten en er bleek een kinderfeestje in de ruimte ernaast te zijn. Eenmaal aan het eten voelde ik blikken op mijn gericht en toen ik omkeek zag ik zo'n 12 kindergezichtjes met de neus tegen het glas naar mij staan kijken. Verschrikt schoten ze toen weg haha. Daar moet ik dan wel heel erg om lachen. Beneden op straat zien we hoe de Drive-Inn hier werkt. Je komt aanrijden met je brommer, zet deze voor de deur op de stoep en doet je bestelling bij iemand die naar buiten komt. Zo kan het ook haha. En JollyBee zelf (een grote blije bij) doet met een aantal medewerkers nog even een dansje voor de deur. Als we vertrekken krijgt San een dikke knuffel van JollyBee himself haha. We halen nog even yoghurt voor het ontbijt, want dat smaakt toch net even iets lekkerder dan het broodje met ei gister. En daarbij willen we op tijd vertrekken want we hebben een lange route voor de boeg morgen, 65km en het wordt een zonnige dag.

1. H Schijva:
    15 november 2019
    Haha wat een mooi verhaal weer op naar de volgende dag. veel plezier mam
  2. Ellie Hofste:
    19 november 2019
    Leuk dat we zo mee kunnen reizen..👍een hele andere natuur daar...en fijn dat alles nog goed gaat met jullie...